Birthday continued…

Today went very well again 🙂 Mer familj för att fira bebis ett års dag fast denna gång stod svärmor för maten! Very nice as always… I knew by the looks/smell of it and because Ive had her food and not once have I been disappointed.

Nu har jag bestämt mig. Imorgon händer det. Bye bye milk and eggs and fish. Så gott jag kan iaf. Jag vet att det gömmer sig mjölk och ägg i produkter som jag inte skulle tro och accidents may happen. Lite pirrigt. Hoppas det inte blir jobbigt. Känns bra idag iaf och jag tror verkligen att jag kommer må bättre. Jag har köpt tillskott (vegetarian huhuhuuu) just incase så jag inte får brist på nåt- Aint no body got time for that! Ska börja experimentera med persiska grytor :///. Bollat lite med min familj och tycker att det svåraste är nog den sociala delen. Finns ingen i min dagliga omgivning är vegan. Tycker man bondar/finner gemenskap genom mat/matvanor. Its not nice in my world to turn down food and I dont like that a fuss should be over me. It isnt like im going to starve if meet is served and I REALLY dont mind! Det finns ALLTID nåt alternativ jag kan äta nånstans i närheten. Feel like im entering another world. Konstigt att beskriva det så men det är så det känns…egentligen skulle det va mer normalt att veganism ska va normen..but it isnt. Och så tänkte jag inte för bara några månader sen. Im still a true mcdee fan. Så whats happening in my brain is beyond me. Jag har inga problem med att mata andra kött eller laga det (im a people pleaser :P) But dont want it myself. Vill mest ha det lätta med det. Man behöver inte tänka mycket på vad man äter när man äter allt.  Typ kebaben jag gjorde. Skulle vart nice att kunna ta en bit o muncha på. Får inte samma munch effekt med typ gurka…do you know what i mean? Its a vegetable.. inte samma gummiga tuggiga konsistens som är mättande och tjockt och fettigt. Veg and fruit and even nuts effekten på min mage är nåt som jag inte riktigt är förtjust i- too clean hahah.  Im not used to it. It has an empety feeling. Som att man äter saker som gör magen tomt, whereas eating animals kind of fills you differently- jag blir också mer seg och lat med animals -and thats what my head defines as being full. Så måste förändra attityd och vanor. Jätte svårt. Not being 100% satisfied physically but mentally I will be.

If you know me så åt jag allt. Utom lamm och oliver- nu älskar jag oliver också 😀 I hope I make it. I might have a relapse but ill have my confessions on here. Ajuste. Princesstårta och semla- där kanske jag får ta några undantag. Finns inget bättre än dom 2 och kanske kan min hjärna förtränga i några minuter vad det är jag äter 😀 Speaking of princesstårta, heres the second birthday cake svärfather fixed for the party…and it was delicious…..

IMG_7875
Jag fick ta bort tomteblossen. Couldnt time it correctly hahah
Leave a Reply

