If youre happy and you know it clap your hands…

Några dagar kvar till dugga 1, lite pirrigt. Baaaahhhh !! så känner jag..hahah im weird, ive been told, its ok im happier that way 🙂 Tests är roliga, om man har pluggat till dom. Då vill man ju veta om det man har gjort eller om det man vet är tillräckligt. Its fun. Joooo, det är kul! (inställning är allt!) Går det inte bra så går det inte bra- dont be too hard on yourself- då ska man be om hjälp o se vad som inte funka. Men fanns inte prov så skulle man ju bara breeze through, ingen press, ingen excitement, och ingen skulle veta om man kan det man lärt sig…no satisfaction (🤓). Om man har press från folk runt sig är det kanske ingen kul men destå äldre man blir lär man sig att ignorera den delen- Be happy!

Det som får min mood att rise just nu är att förra året this time fanns bara a little glow of hope om att komma in på tandläkarlinjen. Trodde absolut inte att jag skulle komma in. Inte för att jag inte är tillräcklig men för att det är mycket competition. Och nu sitter jag o pluggar inför tenta. I LOVE IT! Omringad av bästa människorna, pluggar på KI som tillåter mig att bestämma om jag kan plugga eller inte med barn! och bor i Stockholm- wouldnt want to be anywhere else. Education that makes me so haaappy! Varför tandläkare? För det är världens bästa yrke. Har försökt att intala mig själv annat i många år men det finns inget annat för mig. Varför KI? Jag sökte bara till KI för jag visste att jag skulle få en bra kavlitet på min utbildning som preppar mig väl för den dagen im out on field- its early days still men jag är so far, very happy! Min mamma graduated here och va a hellofadentist (och hennes klasskamrater). Introväskan man får- I carry it proudly!

Jag vaknade imorse, far from the wrong side of the bed. Can you tell? En dag av tacksamhet 🙂 they come and go- happy hormones are refilled. Det hjälper när man inser att man kommer framåt med studierna- hard work pays off, och att man är där man har strävat efter så länge. Hoppas det inspirerar dig som läser att inte ge upp på det du vill göra. When theres a will theres a way (dont step on people getting there though- vill inte inspirera dig till att göra det haha)!

Är 2017 ditt år? Make it your year 🙂

15 Mars, love! Gå in och ansök till det du vill studera. Vänta inte på att sista dagen ska komma i april utan planera NU och ansök när hemsidan öppnar anmälning! Vänta inte.

Planera för hur du ska göra- trust me it helps- no surprises. Jag va inte hopeful förra året och det ska man kanske inte vara så man inte blir jätte ledsen om det inte blir som man tror.. men confidence shouldnt lack. Hope and confidence är 2 olika saker.  och som sagt inställning- även om det inte går nu så gör man det bättre nästa gång.

Sorry i went off a bit 😀 såååå lite roligt: Bebis gick på första teatern igår med sin kusin vitamin och gillade det ! skrattade högt! Så take your babies till teater om ni inte har det- highly recomend it! 😀 (bebisteater såklart) Trodde inte han skulle tycka om det men happy he was (6.5 months). Träffade också min bästa camila aka min bodyguard aka upcoming mma star- look out people ! Hon ska ha fight på en gala i Berns i helgen- Hejjaaa!! kommer finnas på livestream så den missar inte jag! Och så kommer mamma på besök från UK ❤️ och så fyller min systersson 1! och så blir det kalas och så blir det här en myspysig helg 😛

Dags att hit the books igen. Skriver efter tentan! wish me luck- hopefully i wont need it! Bye for now 🙂

 

 

 

 

Leave a Reply

